۵ طرح ریلی اقتصاد مقاومتی، از توسعه زیرساخت‌ها می‌گذرد.

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱۶

یک مقام مسئول گفت: ۵ طرح ریلی اقتصاد مقاومتی در برنامه شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل وجود دارد.

جبارعلی ذاکری‌ معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور‌ در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه امسال ۵ طرح ریلی اقتصاد مقاومتی در برنامه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وجود دارد، اظهار کرد: هدف‌گذاری ما اتمام ۵ طرح ریلی است که اولین پروژه آن، راه آهن تهران _ همدان بود که در خرداد ماه امسال به بهره برداری رسید.

وی در ادامه افزود: ریل‌گذاری راه‌آهن ملا‌یر به کرمانشاه‌ در مرداد ماه به اتمام رسید و در ایام دهه فجر با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌‌رسد.

یه گفته وی؛ کمیسیون تعیین سرعت راه‌آهن هفته گذشته برای بازدید از آن به محل اعزام شده و خوشبختانه کلیات‌ محور مورد تأیید قرار گرفته است.

معاون راه‌آهن شرکت ساخت با اشاره به راه‌آهن مراغه به ارومیه گفت: در مرحله اول راه‌آهن مراغه به ارومیه به بهره‌برداری رسید، همچنین قطعه دوم این طرح مراغه به نقده نیز هفته گذشته مورد استفاده قرار گرفت. هم‌اکنون در آستانه بهره‌برداری قطعه سوم نقد‌ه به ارومیه‌ هستیم که تا پایان بهمن ماه به اتمام می‌رسد و یک ماه بعد از بهره‌برداری آزمایشی مسافران می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی در خاتمه تأکید کرد: پروژه‌ ریلی‌ یزد به مهریز‌ نیز از جمله پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است که قطعه اول آن ( یزد – ا‌قلید ‌) به طول‌ ۳۰ کیلومتر در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

برخی از مشتریان