افتتاح ۱۱۳ پروژه در ایام دهه فجر/ اختصاص ۱٫۵میلیارد دلار تسهیلات از صندوق توسعه ملی به عشایر

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱۵

قندالی از افتتاح ۱۱۳پروژه با اعتباری بالغ بر ۸میلیارد تومان در ایام دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر در نشست خبری (امروز ۱۴بهمن) که به مناسبت دهه فجر در حال برگزاری است، اظهار کرد: امسال در ایام دهه فجر ۱۱۳پروژه با اعتباری بالغ بر ۸میلیارد تومان در کل کشور افتتاح خواهد شد که بدین منظور ۶هزار و ۳۰۰خانوار از نعمت‌های زیر بنایی بهره مند و حدود ۶هزار و ۶۰۰ شغل ایجاد خواهد شد.

وی افزود: علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری، امسال ۴۵درصد تخصیص اعتبارات عمرانی داشتیم و بدین منظور ۳۳میلیارد تومان تسهیلات به اجرای ۲۵پروژه ملی اختصاص یافت که ۱۶میلیارد تومان آن نقدی و مابقی به صورت اوراق تخصیص یافت.

قندالی ادامه داد: ظرف سه سال گذشته از محل مدیریت بحران حدود ۴۰۰میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با سود ۴درصد، بازپرداخت ۵ساله و ضمانت زنجیره ای برای تشکل های وابسته مصوب شد که ۲۵۰میلیارد تومان آن تا کنون تخصیص یافت و بیش از ۸۰درصد آن جذب شده و مابقی تا پایان سال جذب خواهد شد.

این مقام مسئول در بخش دیگر سخنان خود از اختصاص ۱۱۰میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی به زنجیره تولید گوشت قرمز خبر داد و گفت: این منابع در دو مرحله توزیع شد که در مرحله اول ۶۰میلیارد تومان در ۱۹ استان ابلاغ و ۵۰میلیارد تومان در نیمه دوم سال ابلاغ شد که در یک ماه گذشته به استان‌های زنجان، خراسان رضوی جنوبی و فارس توزیع شد.

وی ادامه داد: با توجه به موافقت مقام معظم رهبری ۱٫۵میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات به روستاییان و عشایر و شهرهای کمتر از ۱۰ هزار نفر تخصیص یافت.

استمرار توزیع علوفه دامی با قیمت یارانه ای تا نیمه اول اردیبهشت
رئیس سازمان امور عشایر تصریح کرد: با توجه به بحران خشکسالی و کاهش نزولات جوی به عنوان یک پدیده تأثیرگذار در زندگی عشایر، تشکل‌ها و اتحادیه عشایری با کمک پشتیبانی امور دام تاکنون اقدام به توزیع ۲۱۰ هزارتن علوفه دامی با قیمت یارانه‌ای میان عشایر کرده است که این امر تا نیمه اول اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

قندالی با اشاره به اینکه به غیر از استان کردستان در بقیه استان‌های کشور عشایر وجود دارد، افزود: ۶۰ تا ۶۵ درصد عشایر در حوزه زاگرس و مابقی در حوزه البرز و مرکزی مستقر هستند.

**نگرانی برای تأمین گوشت قرمز شب عید وجود ندارد
این مقام مسئول با اشاره به اینکه سالیانه ۹٫۵ میلیون رأس دام پرواربندی از طریق عشایر وارد بازار می‌شود، بیان کرد: تولید سالیانه گوشت قرمز عشایر ۲۰۰ هزارتن است که این میزان ۲۵ درصد تولید گوشت قرمز کشور را در بر می‌گیرد.

به گفته وی با توجه به آنکه گوشت قرمز به اندازه کافی در کشور تولید می‌شود، جای هیچ گونه نگرانی برای تأمین گوشت قرمز شب عید وجود ندارد.

رئیس سازمان امور عشایر ادامه داد: با توجه به تسهیلاتی که از طریق مدیریت بحران در اختیار عشایر قرار گرفته است، عمده استان‌ها برای پرواربندی وارد میدان شدند، به همین دلیل نگرانی بابت کمبود گوشت نداریم.

برخی از مشتریان