ساخت و تعمیرات سردخانه

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱۷

نگهداری و تعمیر سردخانه

سردخانه های صنعتی سیستم های پیچیده ای هستند که نگهداری و تعمیر آن ها از حساسیت های ویژه ای برخوردار است؛ به طوری که اگر نصب و احداث سردخانه با توجه به استاندارد ها و الزامات موجود انجام نشده باشد، این بخش با مشکلات زیادی روبرو می شود. برای جلوگیری از خسارت های جبران ناپذیر و حفظ بازده سردخانه لازم است، سردخانه ها به صورت دوره های روزانه، ماهانه، فصلی و سالانه سرویس شوند. نحوه قرار گیری کندانسور، محل قرار گیری یونیت کندانسور، چک فشار های رفت و برگشت کمپرسور، تنظیم رطوبت باید مرتب مورد بررسی قرار بگیرد. تعمیر سردخانه و بالطبع نگهداری سردخانه باید به صورت کاملا تخصصی و با استفاده از دانش کافی در این امر انجام گیرد، در غیر این صورت متحمل هزینه های بیشتری خواهد شد. با این آموزش تعمیر سردخانه همراه ما باشید.

بررسی مشکلات متداول در سردخانه ها

در بحث نگهداری و تعمیر سردخانه مشکلات متداولی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. در بعضی مواقع ممکن است لوله برگشت کمپرسور سردخانه یخ بزند که باید اکسپنشن ولو، گاز و ظرفیت اوپراتور نسبت به محیط را  بررسی کنید. یکی از مشکلات مطرح شده در نگهداری از سردخانه ها، یخ زدن کف سردخانه است که خسارات جانی بسیاری به دنبال دارد. به همین منظور کف سازی سردخانه باید کاملا مناسب باشد که می توان از کف پوش های استخر استفاده کرد. لازم به ذکر است که هر سردخانه ای ظرفیتی دارد و نباید بیش از مقدار تعریف شده محصولات درون آن قرار داد. برای اینکه سردخانه به صورت اتومات و مرتب کار کند حتما ترموستات و سیم کشی آن را چک کنید.

یکی از نکات مهم در سرویس سردخانه ها، شارژ گاز و تعویض روغن است که باید توسط یک متخصص انجام شود. یخ زدن اواپراتور یا رادیاتور یکی از مشکلات مهم در بحث نگهداری و تعمیر سردخانه ها می باشد، به این معنی است که اواپراتور سردخانه نتوانسته دیفراست یا برفک زدایی کند. در سردخانه های زیر صفر ممکن است محصولات یخ نزند. برای رفع مشکل به وجود آمده باید ترموستات را چک کنید و بررسی کنید که کمپرسور روشن است یا نه، علاوه براین باید ببینید که رادیاتور یخ نزده باشد.

برخی از مشتریان